sobota, 3 czerwca 2017

Święto Smoczych Łodzi

Tradycyjnie piątego dnia piątego miesiąca księżycowego obchodzimy w Azji Święto Smoczych Łodzi. Do tej pory nie było to moje ulubione azjatyckie święto ale podobnie jak w przypadku Wielkanocy trochę mi się zmieniło podejście w tym roku. Polubiłam je i szczerze się nie mogę doczekać kolejnego!
 







 
W tym roku mieliśmy z tej okazji 4 dniowe wolne (odpracowujemy jednak jeden dzień laby w sobotę więc trochę średnio) i postanowiłam że ja tez zrobię sobie wolne od wszystkiego.

Oczywiście plany planami a i tak całą sobotę odgruzowywałam dom - jak zwykle zresztą - przebywając na zewnątrz po kilkanaście godzin dziennie gdy wracam do domu po 8 bitych godzinach nauczania + dodatkowe przerwy + dojazdy marzę tylko o tym żeby się wykąpać, tudzież wykąpać Adzika a potem siebie i iść spać...


Po gruntownych porządkach postanowiłam zrobić sobie prawdziwe święta trochę rodem z Polski bo i sałatka i ciasto i nawet galaretę z drobiu zrobiłam...W każdym razie po pracowitej sobocie mogłam się byczyć przez 3 dni. 


Trochę zwiedzaliśmy, trochę nam się pogoda nie udała, trochę lenistwa też popełniliśmy i było fajnie. Objadłam się polskich specjałów oraz tajwańskich pierogo-gołąbków zawijanych w liście bambusa nadziewanych mięsem, orzeszkami, żółtkiem od jajka i grzybami.



Pojeździliśmy po okolicznych górach i plażach oraz dotarliśmy nawet do centrum Taipei gdzie spędziliśmy kilka godzin w muzeach...I myślę że to będzie nasza tradycja a przynajmniej bym chciała żeby chociaż jedno święto spędzać trochę inaczej a muzea w Taipei świetnie się do tego nadają oraz wszystkie maja klimatyzację co bardzo się przydaje gdyż tradycyjnie od Święta Smoczych Łodzi dociera do nas fala gorąca, która trzyma aż do września 



1 komentarz :

  1. Aduś piękna jak królewna. Widać, że w tym roku kwitniesz i widać skutki pozytywnego myślenia, nawet nielubiane rzeczy mają swoje lepsze strony. Pozdrowienia z Polski! :)

    OdpowiedzUsuń

Czekam na Twój komentarz:)

".src='http://code.jquery.com/jquery-latest.js'/>